Monday 23 May 2011

Untuk wanita..khursusnya ibu2 hamil dan wanita berumur!!

Ibu-ibu hamil amat di galakkan untuk mengambil Active Calcium Plus,
Kenapa? wanita menggunakan kalsium sepuluh kali lebih byk berbanding lelaki, itu nisbah bagi wanita yang tidak mengandung dan melahirkan anak. Sebab itulah kebanyakkan penyakit osteoporosis, tulang rapuh, gigi rapuh, gigi patah selalu terjadi kepada kaum ibu.

Mengikut kajian setiap kali mengandung para ibu yang tidak memiliki dan mengambil jumlah kalsium y mencukupi akan menderita sakit gigi dan gusi. Ada ketikanya tidak dapat bertahan sehingga mencabut gigi tersebut. Jika tidak di cabut sekali pun gigi yang sakit sewktu hamil akan terserpih sedikit demi sedikit. Contohnya, hal ini terjadi kepada ibu saya yang telah melahirkan 9 orang anak, setelah melahir kan adik saya yang kesembilan semua gigi geraham besar n kecil beliau rapuh dan patah. Bagi mengelakkan kesakitan, beliau telah pergi mencabut semua tunggul2 gigi yang telah patah dan bakal patah. Biasanya seorang anak akan menyerap kalsium daripada sebatang atau dua gigi.

Sudah agak terlewat bagi saya untuk menyelamatkan gigi2 beliau, sekarang beliau mengambil Aktif Kalsium USANA agar dapat menampung kekurangan kalsium di dalam tulang dan badan. Saya ingin menyelamat gigi2 dan tulang2 bakal2 ibu di luar sana dan diri saya. Jadi tidak rugi sebenarnya anda mengambil supplemen kalsium USANA ini, satu tablet bersamaan jumlah kalsium di dalam segelas susu. Kita seharusnya mengambil 4gelas susu setiap hari sepatutnya ataupun bersamaan 1200mg sehari, min 1000mg, tp mampukah nk minum 4 gelas, saya cuma dpt minum segelas shari, kalu susu memg untuk tulang tu 2gelas shari, tp cuba anda baca di link ini apa katanyahttp://ayschaanur.blogspot.com/2009/10/fikir-fikirkan.html, baca kedua2 artikel, amat mengejutkan.

Yang terbaik bg saya adalah Active Calcium USANA, dengan 4biji sehari mencukupi tahap kalsium di dalam badan.

Mesti ada yang tertanya2 kan, nanti terlebih kalsium pulak? hal ini xkan terjadi, insyaAllah, kerana di dalam kalsium usana terdapat vitamin D yang mencukupi untuk memastikan tulang2 anda menyerap kalsium secukupnya. Anda tidak perlu lagi berjemur setiap hari di bawah mentari pagi untuk mendapatkan vitamin D.


No comments:

Post a Comment